LEIDT HUISWERK MAKEN DOOR LEERLINGEN OP DE BASISSCHOOL TOT GROTERE VAARDIGHEDEN IN PLANNEN EN VERANTWOORDELIJKHEID NEMEN VOOR HET EIGEN LEERPROCES?

Onderzoek verricht naar aanleiding van een vraag die gesteld werd via de Kennisrotonde van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek. 
Het brein van een kind is nog onvoldoende gerijpt om zelfstandig huiswerk te kunnen maken. Vaardigheden om die zelfstandigheid te leren, zoals plannen, prioriteren en overzicht houden, ontwikkelen zich aanzienlijk sneller wanneer naast de leerkracht ook de ouders die vaardigheden stimuleren.




Titel informatie
Corporatie

NRO, Den Haag

Uitgave

Den Haag : NRO, 2020

Reeks

Kennisrotonde

Annotatie

De Kennisrotonde is een online loket voor de beantwoording van actuele kennisvragen uit en over het onderwijs. Onderwijsprofessionals kunnen hier hun vraag stellen en met de antwoorden kan op een snelle manier kennisgenomen worden van wetenschappelijk onderzoek.

Publicatiejaar

2020